Contact

Telefoonnummers
Vrije content
De training
Elke training bestaat uit twee sessies. De periode tussen de sessies bedraagt 1 week. Na het succesvol doorlopen van de tweede sessie volgt een periode van 3 maanden (trainingsfase), waarin u het zelfmeetapparaat gaat gebruiken en zelf uw dosering gaat vaststellen.
In de eerste sessie ontvangt u:
- het zelfmeetapparaat, met een korte uitleg
- uw persoonlijke inloggegevens voor het 'digitale logboek'
- uitleg over het gebruik via Internet.
In de week tussen de twee sessies dient u:
- de cursus voor het gebruik van het zelfmeetapparaat te volgen via internet of via een papieren handleiding. Het volgen van de on-line cursus via Internet heeft de voorkeur. Dit is ongeveer 3,5 uur huiswerk. Nadat u de cursus via internet hebt gedaan, kunt u ook uw persoonlijke gegevens inzien.
- te oefenen met het prikken met de prikpen en het bepalen van de INR-waarde.
In de tweede sessie wordt:
- nagegaan of u in staat bent uw INR-waarde te bepalen met het zelfmeetapparaat
- de methode voor het berekenen van uw dosering uitgelegd.
Trainingsfase
Gedurende de daarop volgende periode van drie maanden dient u wekelijks op een vaste dag bij uzelf de INR-waarde te bepalen en uw dosering uit te rekenen.
Deze gegevens:
- legt u vast in het logboek dat u bij de training ontvangt
- geeft u dezelfde dag door aan de Trombosedienst, voor 10.00 uur 's ochtends.
U kunt de Trombosedienst informeren:
- via het Digitaal Logboek van Portavita. Daarbij heeft u de mogelijkheid via 'berichten' met de Trombosedienst te communiceren
- telefonisch, indien u niet beschikt over Internet.
Eerste controlegesprek
Na het succesvol doorlopen van de trainingsperiode wordt deze afgesloten met een controlegesprek. Tijdens dit gesprek vindt de uitreiking van het certificaat plaats, waardoor u bevoegd bent tot zelfmeten en zelfdoseren.
Vervolg
Na de trainingsfase kunt u volstaan met het 1 keer per 2 weken bepalen van de INR-waarde en brengt u elke 6 maanden een bezoek aan de Trombosedienst voor een vervolg-controlegesprek.