Contact

Telefoonnummers
Vrije content
Kwaliteit: kern van ons dagelijks werk
Kwaliteit steeds verbeteren, verankeren en verantwoorden. Dat is kort gezegd de aanpak van Meander.
Kwaliteit gaat over heel veel zaken: van een zorgvuldige hygiëne tot duidelijke informatievoorziening, van vlotte behandeltrajecten tot veilig omgaan met medicijnen, en van goede pijnbestrijding tot gewoon lekker eten.
Achter de schermen van Meander gebeurt er van alles rondom kwaliteit. We werken aan:
- Patiëntveiligheid, onder andere via ons systeem van ‘Veilig Incident Melden’
- Patiëntenlogistiek, bijvoorbeeld door middel van zorgprogramma’s
- Interne audits
- Het meten en bespreken van onze kwaliteitsresultaten op allerlei terreinen.
Extern verantwoorden we de door ons geleverde kwaliteit in de vorm van:
- Prestatie-indicatoren
- Kwaliteitskeurmerken en prijzen die we behaald hebben
- Mening en ervaringen van patiënten; deze informatie gebruiken we continu om onze zorg en service optimaal aan te laten sluiten bij hun wensen.
In het menu aan de linkerkant kunt u klikken voor meer informatie over deze onderwerpen.
Testimonial
Meander Medisch Centrum heeft het kwaliteitskeurmerk van Qualicor (voorheen NIAZ) behaald. Qualicor geeft het keurmerk af aan ziekenhuizen die volgens hun eisen een adequate en veilige organisatie zijn.
Lees verder...