Letselschade
Een medische ingreep kan onbedoelde gevolgen voor u hebben gehad. Er kan iets fout gegaan zijn. U kunt Meander hiervoor aansprakelijk stellen.
Wij adviseren u om eerst een gesprek te hebben met de betrokken zorgverlener om te bespreken of sprake is van een complicatie of een fout met onbedoelde schade. U kunt hiervoor een afspraak maken bij de betreffende afdeling.
Letselschade is schade aan het lichaam die voor klachten zorgt. Als u van mening bent dat u (of uw naaste) tijdens een behandeling of verblijf in ons ziekenhuis letselschade heeft geleden, kunt u Meander hiervoor aansprakelijk stellen.
Heeft u schade aan uw spullen? Lees dan onze pagina over materiƫle schade.
Wilt u het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor letselschade, dan kunt u een brief sturen naar:
Meander Medische Centrum
t.a.v. Bestuurszaken
Postbus 1502
3800 BM Amersfoort
Geef in uw brief het volgende aan:
- Uw naam, voorletter(s) en geboortedatum.
- Indien bekend uw patiƫntnummer.
- Uw volledige postadres, telefoonnummer en e-mailadres.
- Wat er is gebeurd.
- Wanneer dit is gebeurd en bij voorkeur bij welke zorgverlener(s).
- Welke schade u tot nu toe heeft geleden.
- Welke schade u nog verwacht in de toekomst.
- Wat volgens u de oorzaak van de schade is.
Als u voor of namens uw naaste het ziekenhuis aansprakelijk wilt stellen, dan ontvangen wij ook graag de contactgegevens waarop wij u kunnen bereiken.
U ontvangt op korte termijn een ontvangstbevestiging met uitleg over het vervolg. Voor behandeling van uw schadeclaim vragen wij u te zijner tijd een medische machtiging te ondertekenen. Dit is nodig om de benodigde medische gegevens op te vragen.
De claimbehandelaar van het ziekenhuis en/of de aansprakelijkheidsverzekeraar van het ziekenhuis, MediRisk, onderzoeken uw medische claim. Daarna krijgt u de uitspraak over aansprakelijkheid van het ziekenhuis voor de schade.
Wij wijzen u erop dat u zo nodig een gekwalificeerde belangenbehartiger kunt inschakelen. Bijvoorbeeld uw rechtsbijstandsverzekeraar. Zo bent u verzekerd van professionele ondersteuning.
Als er iets fout is gegaan en u wilt hierover een klacht indienen, kunt u zich wenden tot de klachtenfunctionaris.