Telefoonnummers

algemene informatie 033-850 5050
afspraken 033-850 6070

Wat u zelf kunt doen

  • Informeer de hulpverlener duidelijk en volledig (ook heeft u een allergie, bent u zwanger) zodat hij een goede diagnose stelt en u een deskundige behandeling geeft;
  • Als u een behandeling bent overeengekomen met uw hulpverlener, houdt u zich dan aan de gemaakte afspraken;
  • Als u het niet eens bent met de behandeling, bespreek dit dan met de betreffende hulpverlener.


U kunt daarnaast zelf meewerken aan uw behandeling door:

  • het aan te geven aan de hulpverlener als u iets niet begrijpt of als u ergens over twijfelt;
  • het te laten weten als u voor uw gevoel tegenstrijdige adviezen of informatie krijgt;
  • vooraf het verloop van uw operatie te bespreken met uw hulpverlener;
  • op te schrijven welke medicijnen u gebruikt en voor welke medicijnen u allergisch bent;
  • vragen te stellen als medicijnen er anders uitzien dan u verwacht.

 

Afspraken rondom het gebruik van camera's, beeld- en geluidsopnames

Om de privacy van onze patiënten en medewerkers te beschermen, zijn er regels voor het maken van foto's, films en geluidsopnames. Onderstaande regels gelden voor patiënten en bezoekers.

  • U mag in het ziekenhuis  foto- of filmopnames maken van uzelf , maar er mogen geen andere patiënten of medewerkers herkenbaar te zien of te horen zijn. 
  • Wees terughouden met het maken van foto- of filmopnames van anderen. Wilt u toch een opname maken van iemand anders? Vraag dan vooraf toestemming aan diegene. Vertel er ook bij wat u met de foto of film wilt doen.
  • Als iemand niet in staat is om toestemming te geven, mag u géén foto- of filmopnames van die persoon maken. Ook van kinderen mag u geen foto- of filmopnames maken.
  • Wilt u een foto of film bijvoorbeeld delen via social media? Zorg altijd dat er geen andere mensen op de achtergrond van uw foto / film zichtbaar zijn.
  • Het gebruik van verborgen camera’s is niet toegestaan.

 

Het vragen van toestemming past in het kader van goede patiëntenzorg en valt onder het zo goed mogelijk waarborgen van de privacy van onze patiënten, bezoekers en medewerkers. Voor meer informatie kijk naar de Media gedragsregels.