Telefoonnummers

algemene informatie 033-850 5050
afspraken 033-850 6070

Heeft u een afspraak op de polikliniek?

Informatie bijgewerkt: 12 oktober 2020

 

Alle poliklinieken in Meander zijn open. Patiënten waarbij de medische urgentie het hoogste is, worden als eerste opgeroepen. Meander streeft er naar om alle zorg die op afstand kan plaatsvinden, ook op afstand te doen. Dit houdt in dat een deel van de afspraken telefonisch of via een videoconsult plaatsvindt.

 

Contact over uw afspraak

  • Meander neemt contact met u op als er nieuws is over uw afspraak. Dit kan zijn telefonisch, per sms of brief. Let op: Meander belt met een anoniem nummer.
  • Als u niets heeft gehoord van Meander, gaat uw afspraak gewoon door.
  • Neem alleen contact op met de polikliniek als wij u gevraagd hebben om zelf te bellen voor uw afspraak, bijvoorbeeld voor het maken van een controle-afspraak. 
  • Bij verergering van uw klachten: neem contact op met uw behandelend specialist via 033 - 850 6070 als Meander uw afspraak heeft afgezegd of uitgesteld. Neem contact op met uw huisarts als u bent doorverwezen en Meander uw afspraak nog niet heeft ingepland.  

 

Maatregelen bij een afspraak in het ziekenhuis

 

Mondkapje verplicht

Het dragen van een eigen niet-medisch mondkapje is verplicht voor patiënten, bezoekers en begeleiders in alle openbare ruimtes in het ziekenhuis. Dit geldt voor iedereen vanaf 13 jaar. Het mondkapje mag alleen af op de polikliniek als zorgpersoneel daar toestemming voor geeft, bijvoorbeeld tijdens lichamelijk onderzoek.

 

Kom als het kan zonder begeleider naar uw afspraak

Kom als het kan zonder begeleider naar uw afspraak. Als het echt nodig is, mag u maximaal één begeleider/naaste meenemen. Hiermee voorkomen we onnodige drukte in het gebouw en houden we samen de zorg veilig.

Lees meer over de regels voor begeleiders.
 

Kom kort van te voren
Meldt u zich maximaal 10 minuten van te voren bij de balie van de afdeling.

 

Klachten

  • Heeft u 48 uur voor uw afspraak in het ziekenhuis één of meerdere van de volgende klachten:
    • verkoudheidsklachten (zoals neusverkouden, loopneus, niezen, keelpijn)?
    • (licht) hoesten
    • koorts: temperatuur hoger dan 38 graden of lager dan 36 graden
    • benauwdheid of kortademigheid
    • plotseling verlies van reuk of smaak
  • Heeft u een huisgenoot met koorts of benauwdheidsklachten?
  • Heeft u 14 dagen voor uw afspraak het coronavirus gehad?
  • Heeft u 14 dagen voor uw afspraak contact gehad met iemand die het coronavirus heeft?
  • Bent u 14 dagen voor uw afspraak in een gebied met een oranje of rood reisadvies geweest?

 

Is het antwoord op een van deze vragen 'ja'? Neem dan telefonisch contact op met de betreffende polikliniek, via 033 – 850 6070. Zij bespreken met u of de afspraak uitgesteld moet worden of toch door kan gaan. Eventueel telefonisch of via een videoconsult.

Wordt na overleg besloten dat uw afspraak in het ziekenhuis toch door kan gaan? Dan krijgt u van ons een medisch mond-neusmasker, ter vervanging van uw eigen niet-medisch mondkapje.

 

Registreer uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres

Voor een videoconsult en voor de herinnering aan uw afspraak per SMS is het extra belangrijk dat we uw correcte contactgegevens hebben, zoals uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. U kunt uw gegevens aanvullen of aanpassen in het patiëntenportaal MijnMeander. Inloggen op www.mijnmeander.nl kan met uw DigiD. Of geef dit door als u in het ziekenhuis bent bij de centrale Informatiebalie. 

 

Digitale coronacheck

Heeft u uw mobiele telefoonnummer aan ons doorgegeven? Dan krijgt u 48 uur voor uw afspraak een SMS-bericht om u te herinneren aan uw afspraak. Ook vragen wij u om de digitale coronacheck te doen. 

 

 

Houd u aan de algemene richtlijnen van het RIVM

  • Schud geen handen;
  • Desinfecteer of was uw handen voordat u het ziekenhuis betreedt en als u weer naar huis gaat;
  • Hoest of nies in de binnenzijde van uw elleboog;
  • Houd 1,5 meter afstand ter bescherming van uzelf en onze medewerkers.
    Wanneer afstand houden niet mogelijk is
    • volgt u de aanwijzingen van onze medewerkers op.
    • treffen onze medewerkers, indien nodig, voorzorgsmaatregelen.

 

De horeca in Meander is tijdelijk gesloten

Het restaurant Meander Marché en de coffeecorner in Oranjerie zijn tijdelijk gesloten voor patiënten en bezoekers.

Alleen medewerkers kunnen nog (lunch)gerechten afhalen.

 

De koffieautomaten blijven wel geopend. Voor gezonde tussendoortjes kunt u terecht bij de automaat in de Oranjerie. 

 

Kinderopvang KinderPark Meander tijdelijk gesloten
KinderPark Meander, voor de gratis opvang van kinderen in de leeftijd van 1 tot 6 jaar, is helaas tijdelijk gesloten. 

 

Kosten telefonische afspraak en videoconsult

 

  • De kosten van een telefonische afspraak en een videoconsult zijn gelijk aan de kosten van een afspraak in het ziekenhuis. Deze kosten vallen dus ook onder uw eigen risico: per kalenderjaar betaalt u de eerste 385 euro aan zorgkosten die onder de basisverzekering vallen zelf.
  • Is uw afspraak vanwege het coronavirus afgezegd en later omgezet in een telefonische afspraak of videoconsult? Dan kan op uw factuur vermeld staan dat u op de polikliniek geweest bent. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de kosten.