Telefoonnummers

algemene informatie 033-850 5050
afspraken 033-850 6070

HKZ keurmerk Meander apotheek voor kwaliteit en klantgerichte zorg

De Meander apotheek heeft het HKZ keurmerk ontvangen. Dit betekent dat zij voldoet aan alle nieuwe kwaliteitsnormen voor duurzame zorg. Het is de eerste apotheek die door Lloyd's Register Quality Assurance Limited werd getoetst op de nieuwe HKZ norm apotheken versie 2015.

 

De Meander apotheek in de Laan van Meander Medisch Centrum levert diensten aan poliklinische patiënten, patiënten die met ontslag gaan en andere belanghebbenden zoals de specialist, verpleegkundige en de huisarts. Het HKZ keurmerk (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) betekent dat de apotheek de klant centraal stelt in al haar werkzaamheden. De nadruk bij de toetsing lag meer dan voorheen op wensen en eisen die patiënten en andere belanghebbenden stellen aan de zorg die ze krijgen. Het keurmerk is geldig tot en met 2019 en wordt jaarlijks getoetst.

 

 

Risico- en klantgericht denken

Dominique Baas, apotheker: ‘’Bij de toetsing keek HKZ vooral naar hoe de Meander apotheek om gaat met risico’s en kansen. Risicogericht denken is van belang bij specialistische geneesmiddelen of complexe kwetsbare patiënten zoals dialysepatiënten, kankerpatiënten en mensen die met ontslag gaan uit het ziekenhuis. De Meander apotheek voert ook regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken uit. Wij willen een zo hoog mogelijke kwaliteit behalen en zo goed mogelijk voldoen aan de wensen van de klant. Een voorbeeld is de wachttijd van de apotheek, dit vinden patiënten heel belangrijk. De gemiddelde wachttijd is inmiddels korter dan 4 minuten.”

 

Het HKZ keurmerk

Het keurmerk van HKZ staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar. Met het HKZ-keurmerk kunnen organisaties laten zien dat zij werk maken van kwaliteit van zorg en dat ze voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden door klanten, professionals en stakeholders. Een organisatie met het HKZ-keurmerk heeft intern de zaken goed op orde, stelt de klant centraal en werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.

 

Informatie bijgewerkt: 21 juni 2016