Telefoonnummers

algemene informatie 033-850 5050
afspraken 033-850 6070

Controle op klachten bij komst naar Meander

Sinds zaterdag 30 mei is het paviljoen in de bezoekersgarage van Meander Medisch Centrum in Amersfoort opgeheven. Patiënten kunnen vanaf dan weer van meerdere ingangen gebruik maken om het ziekenhuis te betreden. Daarmee verandert ook de manier waarop patiënten gecontroleerd worden op klachten die passen bij het coronavirus.

 

De meeste patiënten die een afspraak bij Meander hebben, krijgen 48 uur voor hun afspraak een sms-bericht. Patiënten met een afspraak in het ziekenhuis, wordt gevraagd eerst de digitale coronacheck te doen. Hierbij vullen patiënten op een formulier op de website in of zij klachten hebben die passen bij het coronavirus. Dit zijn bijvoorbeeld hoesten, kortademigheid, verkoudheid en koorts. Daarna krijgen zij direct persoonlijk advies over wel of niet naar het ziekenhuis komen en de maatregelen die voor hen gelden.

 

Ook vlak voor de afspraak, als patiënten al in Meander zijn, wordt gecontroleerd op klachten. Dat kan bijvoorbeeld bij de ingang zijn, bij de balie van een polikliniek, bij de bloedafname of op een verpleegafdeling. Patiënten met klachten die passen bij het coronavirus moeten overleggen met de afdeling of de afspraak uitgesteld moet worden of toch door kan gaan, eventueel telefonisch of via een videoconsult. Als na overleg besloten wordt dat de afspraak in het ziekenhuis toch doorgaat, dan krijgt de patiënt een mond-neusmasker.

Op locatie Baarn blijft de screening centraal plaatsvinden bij de receptie. De balie is voorzien van plexiglas schermen.

 

 

Informatie bijgewerkt: 31 July 2020